tirsdag den 25. marts 2014

Særlig sensitiv


Jeg er særlig sensitiv. Det vil sige at jeg er mere sensitiv end mange andre mennesker er. Jeg er ikke så fysisk sensitiv, fx kan jeg sagtens have tøj på der sidder tæt på kroppen, og er ikke en der blive så nemt irriteret over mærker i tøjet, dog kan jeg ikke fordrage at blive rørt på mine knæ og fødder.

Men jeg er sensitiv på mange andre områder, især i forhold til mine følelser.
Denne artikel beskriver dette karaktertræk, rigtig godt:
http://www.sygeforsikring.dk/Default.aspx?ID=1800

Det er ikke fordi jeg vil gøre mig til noget specielt, men efter at have snakket med min søster omkring det og læst denne artikel, er jeg blevet opmærksom på hvorfor jeg nogengange har det som jeg har det - og det er nu egentlig meget rart!

Det jeg tænker mest på er fx at jeg har brug for pauser i løbet af den - bliver meget stresset hvis jeg har for mange planer. At jeg meget nemt bliver påvirket af andres humør, især min kærestes, og synes selv jeg er godt til at se hvordan andre har det, som måske egentlig er meget godt i forhold til det job jeg har mig.
Heldigvis er jeg vokset op i en familie hvor det var helt legalt at snakke om følelser og have det som man havde det, men jeg blev tit mistolket af fremmede mennesker, der synes jeg var kedelig eller sur, men faktisk var jeg bare genert og havde brug for noget tid for mig selv engang imellem, for at koble af fra de mange sanseindtryk.


SMIL fra Charlotte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak for din kommentar!